با حضور کودکان عضو فعال کتابخانه عمومی الغدیر جشن روز جهانی المر برگزارشد
گزارش کار کتابخوانی ۱۷۶: جشن روز جهانی المرویژهی گروه سنی مثبت پنج سالموضوع برنامه:گرامیداشت روز جهانی اِلمِر، با محوریت داستان تصویری «االمِر» و فعالیتهای تعاملی و هنری با هدف تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی کودکان. بخش اول: کتابخوانی و گفتوگو در این بخش، داستان تصویری «المر» برای کودکان پخش شد. این داستان دربارهی فیل رنگارنگ و متفاوتی به نام «المر» است که با وجود تفاوتهای ظاهریاش، مورد محبت و احترام دوستانش قرار دارد. محورهای گفتوگو با کودکان:تفاوتهای المر با سایر فیلهااحساسات المر در مواجهه با تفاوتشواکنش دوستان المر نسبت به اواهمیت پذیرش خود و دیگران همانگونه که هستندتقویت مفهوم تنوع، همدلی، و احترام به تفاوتها
بخش دوم: فعالیت عملی (۱) – تمرین اندازهگیری و دستورزی کودکان با استفاده از کاربرگ «المر رنگرنگی»، به کمک ریسههای محکم پلاستیکی، مربعهای بدن المر را تفکیک کردند. اهداف آموزشی:آشنایی اولیه با مفهوم اندازهگیری و بخشبندیتقویت هماهنگی عصب و عضلهتوسعهی مهارتهای حرکتی ظریفافزایش دقت، تمرکز، و نظم در فعالیت فردی بخش سوم: فعالیت عملی (۲) – آفرینش هنری با مهر لینودر این بخش، هر کودک با استفاده از مهر لینوی آماده، تصویر اختصاصی خود از المر را روی مقوای سفید فابریانو چاپ کرد. اهداف آموزشی و پرورشی:آشنایی با فرآیند چاپ دستی (لینوگراور)تقویت خلاقیت و بیان هنری شخصیافزایش اعتمادبهنفس از طریق خلق اثر منحصر بهفردتجربهی فعالیتهای هنری با کیفیت و ابزار حرفهای کودکمحوردرک بیشتر و عمیقتر از شخصیت المر از طریق بازآفرینی آن جمعبندی و فواید کلی برنامه:برگزاری جشن «روز جهانی المر» بهانهای شد برای گفتگو دربارهی پذیرش تفاوتها، تقویت عزتنفس، پرورش خلاقیت هنری، و رشد مهارتهای حرکتی و ذهنی کودکان. فعالیتهای ترکیبی کتابخوانی، گفتوگو و هنر دست، به شکل یکپارچه، به رشد همهجانبهی کودکان کمک کرد.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.